30 Ağustos 2008 Cumartesi

Ali Ve Hünkar Begendi

Ali ve Hünkar Begendi: (Arzu'da Begendi)



Nasıl yani ali ve hünkar begendi dediginizi duyar gibiyim araya ben girdiysem eger her ikisinede begendiririm evel allah :D hünkar begendi yapıcaktım ama sütüm olmadıgından yapamadım bende ali nazigin begendisini calarım dedim :D yani anlıycagınız aliyle hünkar benim sayemde birleştiler..1 kişilik yaptım sevgili kocacım et tavuk ve balık yemez evede girmiyo bu sebeble ama kıyma yer vejeteryan degildir.
Bende kendime cok az alıp dondurucuya atıyorum ne zamandırda yemedigim icin.. Neyse gelelim tarife tek kelimeyle süperde oldu ali ve hünkar kardeş oldular artık benim icin hep böyle kalırlar daha güzel oldu bence.. ali ve hünkar begendi ee bende begendim :)

Malzemeler: ( bir kişilik )

50-75grm kuşbaşı eti
1 adet domates
1 adet sogan
yarım yemek kaşıgı salca
tuz, pulbiber, karabiber, nane, kekik

Beğendisi icin:

1 adet közlenmiş patlıcan
4-5 kaşık yogurt
1 diş sarımsak
biraz tuz

Hazırlanışı:

Közlenmiş patlıcanı robota koyun üstüne yogurtu ve sarımsagıda ekleyip robatta püre haline gelene kadar karıştırın sonra bu karışımı tabagınıza dökün.
kücük bir tencerede az ir sıvıyagla etleri suyu cekene kadar pişirin o pişerken siz robota domatesi (soyulmuş) soganı atıp püre haline getirin üzerine baharatlar ve salcayıda ekleyip karıştırın suyunu cekmiş etlerin üstüne bu karışımı döküp bir iki dakika daha pişirin pişmiş olan etleri ocaktan alın ve tabagınızın üstüne yayın istege göre tereyag yakılabilir veya yogurtlu sosun altına ekmek tanecikleri kopabilirsiniz ben kepekli ekmek attım kücük kücük koparıp ve süper oldu tavsiye ederim..


***Arzu***

Hiç yorum yok:

Biri Bana Gelsin - Ferhat Gocer