26 Ağustos 2008 Salı

Profiterol

Profiterol:


PROFİTEROL yani benim tabirimle PROFF{#emotions_dlg.cheesy} çok severim ben bu tatlıyı her gün yesem asla bıkmam inanın. bugüne kadar hep pastanelerden yedim ama en sonunda dedimki bende yapabilirim ve güzel bi tarif bulduktan sonra kolları sıvayıp giriştim yapmaya veeee alnımın akıyla başarılı bir sonuç aldım. sizlerlede bu tarifi paylaşmak isterim. Ben ilk başta aman çok zor yapamam edemem diye söylendim ama çoookk kolay sadece biraz oyalıyo ve zaman harcıyo okadar. çok uzattım malum geçelim tarifeee....

Malzemeler:

hamuru için;
1,5 su bardağı su
100 gr margarin
1su bardağı un
4 adet yumurta
yarım çay kaşığı tuz
yarım çay kaşığı şeker

iç kreması için;
2,5 su bardağı süt
2 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı un
2 tatlı kaşığı nişasta
1 paket vanilya
2 yumurta sarısı

çikolata sosu için;
2 paket dr. oetker çiklt. sos
1 lt. süt
2yemek kaşığı nutellaUtanmis(nutella şart deği isteğe göre katılabilir.)
Hamurun Hazırlanışı:

küçük bir tencereye suyu koyun ve kaynatın. kaynayınca içine margarini koyup eritin.
margarin eriyince içine tuz ve şekeri, ardından unu ilave edin ve hızlıca çırpın.
3-4 dakika böyle kaıştırın ve ateşten alıp 15 dakika ılınması için bekleyin.
ılınan hamura yumurtaları tek tek yedirin(mutlaka birer birer yedirilmeli. bu önemli çünküÜnlem) el mikseri bu iş için çok uygun bıçaklı olanı.
ve hazırladığınız hamuru yarım saat kadar buzdolabında dinlendirin.

tepsinizi hafifçe yağlayın(ben yağlı kağıt kullanıyorum çok pratik)
elde ettiğiniz hamurdan bir çay kaşığı alın ve ikinci çay kaşığı yardımıyla aralarında 2 cm kabarma payı bırakarak tepsiye dizin.(yada daha pratik olsun isterseniz hamuru sıkma torbasına doldurup bir çay kaşığı ölçüsü ile tepsiye sıkın)

önceden 200 derece ile ısıtılmış fırına koyun. yaklaşık yarım saat üzerleri pembeleşene kadar piştikten sonra fırını kapatın. ve soğuması için 20-25 dakika fırında bekletin.(önemli not: fırının kapağı hamurları içine koyduğunuz andan itibaren soğutma işlemide dahil asla açılmamalıdır. aksi halde hamurlarınız söner.Ünlem)
hazırladığınız proff hamurundan iki tepsi çıkıyor. aynı işlemi ikinci tepsi içinde uygulayın.


İç kremanın hazırlanışı;

vanilya hariç tüm malzemeleri karıştırın ve orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. kaynamaya başlayınca altını kapatın ve vanilyayı ekleyin. sürekli karıştırarak yada mikser yardımıyla çırparak soğutun.


hamurlarınız soğuyunca hazırladığınız kremayı sıkma tüpüne doldurun sivri ucunu takın ve hamur topunun yanından tüpün ucunu batırın. kremayı içine sıkın.
içini doldurduğunuz hamurları servis tabağına yerleştirin ve soslama işlemine geçin...



2 paket dr. oetker çikolata sosunu 1 litre süt ile pişirin. ve sos ılınınca hamurların üzerine gezdirin.(ben ve eşim bol çikolatalı sevdiğimiz için iki paket döküyorum. bol çikolatalı proff mükemmel Masum.ama siz isterseniz 1 paketlede yapabilirsiniz. ayrıca sos pişip ateşten almadan önce içine 2 yemek kaşığı nutella atarsanız sos daha bi kıvamlı ve lezzetli oluyor.)
AFİYET OLSUNNN

***Sema***

Hiç yorum yok:

Biri Bana Gelsin - Ferhat Gocer