27 Ağustos 2008 Çarşamba

Dondurmalı İrmik Tatlısı




Dondurmalı İrmik Helvası:




Resmi zorla cektim cünkü eşimin elinden almak güctü :) normalde eşim irmik helvasını sevmez agır geliyor der bir tabak irmik helvası götürdügümde istemedi, ben ısrar edince tamam yerim birazdan dedi bende beklemeye gelmez hemen yiyceksin dedim tamam tadına bakıyım bari diyip bir kaşık agzına atınca ııımm ne var bunda yaa dedi tekrar bir kaşık atınca icinde cikolatalı dondurmayı görmüş cok güzel hafif olmuş vallahi dedi ( eşim vanilyalı dondurma sevmez ondan onunkini cikolatalı yaptım) benimki vanilyalıydı kendisininkini bitirdi benimkinden bir kaşık aldı vanilyalı sevmeyen adama bakın :D bıraksam benim tabagımıda yiycekti.. yani kısacası cok güzel ve lezzetliydi şiddetle öneriririm...

Malzemeler:

yarım paket icin:

yarım paket irmik
2 su bardagı şeker
yarım cay bardagı sıvıyag
1 yemek kaşıgı tereyag
2 bardak süt
İstege göre dolmalık fıstık

Bir paket icin:

1 paket irmik
4 su bardagı şeker
1 su bardagı sıvı yag
1 litreden bir bardak az süt
2 yemek kaşıgı tereyag

İçi için :

Vanilyalı dondurma

üstü için:

Cikolatalı sos.


Hazırlanışı:

İrmik ve fıstıklar, sıvıyağda fıstıklar pembeleşene kadar kavrulur ve tereyağ ilave edilir. Ayrı bir tencerede, sütün içinde şeker eritilir. Ilıyan şeker ve süt, irmiğin içine dökülür. Önce yüksek ateşte, sonra da kısık ateşte pilav gibi demlendirilir.Küçük bir kasenin içi streç flim ile kaplanır. Pişirdiğimiz ılık helva bu kasenin içine yayılır. Ortadaki boşluğa dondurma konur. Üzeri tekrar helva ile kaplanır ve bir tabağa ters çevrilir. Üzerine çikolatalı sos dökülür.

Ben Carte D'or dondurmalar icin olan cikolata sosunu kulandım daha güzel tat verdi.











***Arzu***

Hiç yorum yok:

Biri Bana Gelsin - Ferhat Gocer