29 Ağustos 2008 Cuma

Biber Patlıcan Dolması

Biber Patlıcan Dolması:



Aslında amacım biber dolması yapmaktı kocişim pazardan bir kilo biber ve patlıcan alırken gözlerime patlıcanlarda takıldı bari iki patlıcan dolma yapıyım dedim ahh bu dolmaları yaparken ne zorluklar altında yaptım bir bilseniz kızım durmaz aglar, bir ic hazırlar bir alt degiştirir tekrar ic hazırlar bide emziririm mutfaga yanıma anakucagına aldım hem beni izledi hem agladı telefonlar susmaz inanamıycaksınız ama dolmayı 6 saate anca tamamladım.. sanırım bu kadar ugraş verdikten sonra lezetli olmak zorundaydı beni mahcup bırakmadı cok leziz oldular gercekten bende kolay olmasına ragmen hakkını yemek istemedim onuda buraya ekliyorum... :)

İc Malzemeler:

2,5 su bardagı pirinc
1 adet domates
maydonoz
yarım cay bardagı sıvıyag
2 adet sogan
2 yemek kaşıgı salca
tuz, karabiber,pulbiber, nane
1 tatlı kaşıgı şeker ( annemin tavsiyesiyle)

Üstü icin :
Domates

Hazırlanışı:

ilk önce eğer patlıcanda yapıcaksanız patlıcanları iki kesip iclerini oyun ve tuzlu suda bekletin.
biberlerin şapkalarını ve cekirdeklerini cıkarıp icini temizleyip yıkayın.
ic malzemleri hazırlayın önce pirincleri yıkayın yıkamış oldugunuz pirinclerin üstüne ince dogranmış maydonoz, domates ve soganı ekleyin ardından salca ve baharatları ekleyin ve annemin tavsiyesiyle ben şeker ekledim tüm malzemleri karıştırıp patlıcanlarımızı ve bibelerimizi doldurup üstüne kestigimiz domateslerle biberlerin agzını kapatıyoruz ve tencereye oturtuyoruz biberlerin yarısına kadar su doldurup kapagını kapatıp altınıda kısıp agır agır pişmesini bekliyoruz piştigini renginden ve catal yardımıyla anlarsınız yada pirincinin tadına bakmanız yeterli olur..

Servis ederken yanında yogurla süper olur...

Afiyet olsun..


***Arzu***

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben sizin tarifleriniziiiii yerimm :)
masallah size walla kizlar .. hem bebislere bakiosunuz hem bu kadar güzel yemekler yapiosunuz..
ne yalan söyliyim ben yemekle fazla ugrasmiyorum .. hele pasta börek kesinlikleee :)
siteniz harika.. SIK SIK ziyaret ediyorum haberiniz olsuun.. ikinizide kocaman öpüyorumm

aSkiTo (Hilmi$)

Biri Bana Gelsin - Ferhat Gocer