2 Eylül 2008 Salı

Yayla Corbası

Yayla Corbası( Yogurtlu corba)



yayla corbası cocuklugumdan bu yana en sevdigim corbadır ne zamandır yapmıyordum dogum yaptıktan eve geldikten sonra annem ve kaynanam mutfaga yemek ve corba pişirmek icin girmişler kaynanam ne corba yapsak acaba arzu her corbayı icmez demiş anneme :) dogrudur icmem... Annemde o yayla corbasını cok sever demiş :) ve yayla corbası yaptılar ben icerde kızımla uyurken burnuma cocuklugumdan kalan kokular gelince bende şaşırdım sanki o an cocukluk hatıralarıma gittim geldim ve anladım mutfakta mis gibi yayla corbası pişiyordu.. Düşündüm taşıdındım ilk iftar icin corba ne olmalı diye 2 ay oldu dogum yapalı 2 aydır icmiyordum yayla corbasını ve yayla corbası yapmak icin girdim mutfaga aslında bazen ugraşıcak zamanım olmuyor knorun yayla corbasını alıyorum oda lezzetli olur tavsiye ederim..

Malzemeler:

2 su bardagı yogurt
1 cay bardagı yıkanmış pirinc
1 yumurta
1,5 yemek kaşıgı un
2 litre su
tuz, nane, tereyag

Hazırlanışı:

yumurta ve yogurdu tencereye koyup cırpın. pirinc, un ve tuzu ekleyip tekrar cırpın ardından suyuda ekleyin sürekli karışırın topaklı olmasın unlar sürekli cırpın sonra tahta kaşık yardımıyla yüksek ateşte kaynayana kadar karıştırın kaynayınca altını kısıp pirincler uzuyana kadar kısacası olana kadar pişirin pirincler pişmişse altını kapatın.

üstü icin:

Teryagını biraz yakıp naneyi atın biraz yandıktan sonra corbaların üstüne gezdirin...



*** Arzu ***

Hiç yorum yok:

Biri Bana Gelsin - Ferhat Gocer