26 Ağustos 2008 Salı

Damla Çikolatalı Pasta

Damla Çikolatalı Pasta:



ne zamandır pasta yapmak istiyordum ve bugün cesaretimi toplayıp yapmaya karar verdim. iki aylık bebeğim var hem onunla uğraşmak hemde pasta yapmak hiçte kolay değildi açıkçası. çok uğraştım ama değdi doğrusu.

Pandispanyası için:

5 yumurta
2 çay bardağı toz şeker
3 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Bir tutam tuz

İc kreması icin:

2,5 Su bardagı Süt
2 cay bardagı toz şeker
1 cay bardagı un
2 tatlı kaşıgı nişasta
1 paket vanilya
2 yumurta sarısı

Üst kreması icin:

1 paket krem şanti
1 su bardagı soguk süt
1 paket vanilya
1 tatlı kaşıgı margarin
2 cay kaşıgı kakao
2 kare (rendelenmiş cikolata)

Hazırlanışı:

Yumurtaların akını ve sarısını ayırın. Akına kesinlikle sarısının girmemesi lazım. Önce yumurtaların beyazını cam bir kapta bir tutam tuzu ekleyip kar halini alana dek çırpın . Sarılara şekeri ilave edin ve şeker eriyene dek çırpın. Ardından yumurtanın akını sarılara ilave edin. Karıştırın. Un kabartma tozu ve vanilyayı eleyerek ilave edin. Ve karışımı söndürmeden düşük ayarda çırpın. yağlanmış unlanmış fırın kabına dökün. önceden ısıtılmış 170 derecede yaklaşık 30- 35 dk. pişirin. İlk 25 dakika asla fırının kapağını açmayın kek sönmesin. Pasta keki soğuduktan sonra ikiye bölerek arasına pasta kremasını sürün. Arzuya göre meyveli yapılabilir mesela muz çok yakışır. Ben damla çikolatalı yaptım. Son olarak üstüne krem şantili krema sürüldükten sonra istenilen şekilde süsleyin. ben kremayı yaydıktan sonra tatlı kaşığı kullandım. batır çek usulüü...



İç Kremanın Yapılışı:

Vanilya hariç tüm malzemeleri karıştırın ve orta ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlayınca altını kapatın ve vanilyayı ekleyin. Sürekli karıştırarak yada mikser ile çırparak soğutun.

üst kreması için: Krem Şanti'yi soğuk süt ile hazırlayın ve diğer malzemeleri ekleyin ve kek pişip, soğuyana kadar buzdolabında bekletin.

***Sema***

Hiç yorum yok:

Biri Bana Gelsin - Ferhat Gocer