26 Ağustos 2008 Salı

Çikolatalı Muffin Kek

Çikolatalı Muffin kek :

Dün akşam dosyalarımı karıştırırken gözüme takıldı cikolatalı muffinler. yapılacaklar arasına almışım bu zamana kadar neden yapmamışım anlamadım dogrusu. cok kolaydı hepsini cırp kalıplara yerlerştir hepsi bu kadar vaktimi bile almadı. ama eşimden tam puan aldım dogrusu..
2 aylık kızım var ben onu emzirirken eşimin fırını kapatıp tadına bakmasını istedim cünkü ilkkez yapıyordum ve nasıl bişi karşıma cıkcak bilmiyordum. eşim mutfaktan ımmm ımm sesleriyle odaya geliyordu ne oldu olmadımı diye sordum olmaz olurmu hayatım mükkemel olmuş nefis cok güzel ben hemen cay koyuyim yanına dedi Siritiyorve cok teşekkür etti bana kocişim. bende size bu güzel tarifi vermek istiyorum..




























Malzemeler:

3 adet yumurta
1 su bardağı şeker
3 su bardağı un
1 su bardağı süt
yarım su bardağı sıvıyağ
2 yemek kaşıgı kakao
1 paket kabartma tozu
1 cay bardagı damla cikolata
nutella (isteyen katabilir.)





Yapılışı:

yumurta ve şekeri iyice cırpın, diger malzemeleride ekleyip cırpın. cikolata damlasını icine atabilir üstünede atabilirsiniz sizin seciminiz. ve yapmış oldugunuz karışımı kalıplara paylaştırın. muffin kalıpları var kagıt onlara direk koyarsanız cok dagılır ama ben sizin icin o kalıplarada koydum göstermek amaclı. Isıtmış oldugumuz 170 derecedeki fırında 15 20 dk. pişirin. tabi yine söylüyorum herkezin fırını farklı olabilir sürekli kontol ediniz.ben birde icine yarım corba kaşıgı, her muffinin icine nutella kattım ve tadına tat katı dogrusu Dil



*bu tür mufin kalıplarınada yapabilirsiniz.

*eger yukardaki gibi muffin kalıplarına yaparsanız tepsiye direk koymayın bir borcam veya tepsinin dibine biraz su koyup fırına verirseniz daha iyi olur.

*muffin kaplarına nutellayı üstüne döküp karışıtın kekin ortası biraz ıslak keki andırıyor ama yerken agızda bıraktıgı tat bir muhteşem tavsiye ederim..Mutlu



***Arzu***

Hiç yorum yok:

Biri Bana Gelsin - Ferhat Gocer